Hledám dodavatele zboží

Pokud s podnikáním začínáte, nebo chcete rozšířit svůj sortiment a zrovna nejste sami jeho výrobci, je nasnadě napojit svůj obchod na velkoobchodního dodavatele. Jeho výběr nepodceňujte, může být rozhodujícím pro budoucnost vašeho obchodu.

Jak zvolit kategorii zboží

  1. Na samotném začátku rozhodování by měla být volba zboží, které chcete prodávat. Nepouštějte se do vod, které neznáte. Podnikání vám půjde mnohem lépe, když budete nabízet sortiment, kterému rozumíte. Jedině tak může být jednou z vašich konkurenčních výhod například odborné poradenství.
  2. Najděte díru na trhu. Budete-li chtít nabízet stejné zboží jako stovky dalších e-shopů, bude se vám hledat a prezentovat odlišnost vašeho obchodu jen stěží. Najděte unikátní zboží, značku, kvalitu, a tou se odlište. Pro takovou nabídku bude potřeba sáhnout ale pravděpodobně do zahraničí.

Jak vybrat velkoobchodního dodavatele zboží?

Když už máte jasno v tom, co chcete prodávat, dalším krokem je výběr velkoobchodního dodavatele. Při výběru pomůže internet, ale také zkušenosti jiných e-shopařů, kteří od daného dodavatele už zboží odebírají.

  1. Velikost dodavatele – měl by být dostatečně velký na to, aby mohl dostát své nabídce. Je třeba umět si odhadnout, jaký objem zboží je daný dodavatel schopen dodat.
  2. Rychlost dodání – přímo souvisí s bodem číslo jedna. Prověřte si, zda má zboží skladem a jak dlouho trvá jeho dodání.
  3. Kvalita zboží – musí korespondovat s kvalitou e-shopu, ale i se segmentem zákazníků – pokud chcete diskontní e-shop, musíte nakupovat zboží za diskontní ceny. Stěžejní je tedy spočítat si poměr kvality a ceny. Ne vždy je kvalita na prvním místě.

Vše si nejdřív pořádně spočítejte!

Aneb co by vás možná nenapadlo.

Při výběru zboží a jeho dodavatele je nutná představa o ekonomických procesech ve vaší firmě. A nezapomeňte na další náklady, které vám mohou spolupráci s vybraným dodavatelem navýšit:

Tipy na závěr